Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ticket bryter tystnaden med stor radiosatsning

Publicerad: 12 September 2012, 07:22

För att vara Sveriges största resebyrå med försäljning i butik, via telefon och på internet har Ticket varit en modest medieköpare. Nu vill man lyfta fram sin personliga rådgivning med en radiokampanj i miljonklassen signerad Jung von Matt.


Ämnen i artikeln:

Flickorna LarssonJung von Matt

Ticket fokuserar på personlig rådgivning till sina resekunder. Nu bryter resebyrån sin reklamtystnad med en storsatsning på radio under hösten. Det är just den personliga rådgivningen som lyfts fram och dramatiseras av Jung von Matt.

–  Vi har faktiskt fler reserådgivare än det finns länder i världen, säger

Och det är ett budskap som vi vill dramatisera eftersom det förmedlar både vår tillgänglighet som vår kunskap och bredd, säger Martin Durnik, marknadschef på Ticket.

Tillsammans med kollegorna i Norge har Ticket över 450 reserådgivare.

–  Vi försöker alltid ta reda på så mycket som möjligt om kundernas erfarenheter och behov, så att vi kan erbjuda dem en resa de minns länge, fortsätter Martin Durnik.

Kampanjen består av två delar. I den första vill Ticket  ”äga” lyssnarens

fokus genom hela reklamblocket genom flera korta spotar som dramatiserar antalet

länder i världen. I den andra delen fortsätter man på samma tema men med större fokus på frekvens. Tickets reklambyrå Jung von Matt har tagit fram kampanjen som har producerats av Flickorna Larsson.

Lyssna på kampanjen här

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Martin Durnik, marknadschef Ticket

Jung von Matt:

Jan Casserlöv. Kundansvarig

Johan Jäger, Creative Director

Claes Nevréus, Copywriter

Stephanie Gill, Projektledare

Flickorna Larsson:

Patrik Larsson, Producent

Fredrik Eliasson, Ljudtekniker

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.