Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Tidigare Guldsäggsgeneralen avslöjar sina favoriter

Publicerad: 13 April 2012, 09:50

Digge Zetterberg Odh.

Foto: Andreas Rågsjö Thorell.

Den tidigare Guldäggsgeneralen Digge Zetterberg Odh, numera Relations Manager på Berghs och reklambloggare på Resume.se, har några särskilda favoritkampanjer som hon tycker är värda Guldägg på tisdag.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Temperaturen höjs inför Guldägget – det är spänd förväntan i reklambranschen.

Resume.se:s bloggare Digge Zetterberg Odh har stenkoll. Hon vurmar ju dessutom för Guldägget eftersom hon var projektledare för tävlingen i många år.

– Mina två favoriter är Curators of Sweden för Visit Sweden (kategorin Digitalt) och En vanlig dag – Majblomman (kategorin Direkt).

Varför?
– Curators of Sweden för att den är så demokratisk! Älskar idén att låta folket vara Sveriges röst.

– Och så Majblomman då – jag vet att det är himla lätt att falla för kampanjer för ideella organisationer, men den här är så genial i all sin enkelhet. Och sorglig som bara den.  

– Sen tycker jag att Ikea Lullabies (kategorin Film) är fin också.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.