Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tidigare MSL-vd:ns första koncept med nya byrån

Publicerad: 15 februari 2019, 13:06

I sitt nya kommunikationskoncept, framtaget av BSW, fokuserar den digitala bokningstjänsten Bokadirekt på smidighet och utbud.


Ämnen i artikeln:

Reklam

Det nya kommunikationskonceptet bär namnet "Snabbaste vägen till..." och vänder sig till både salonger och potentiella kunder. I lanseringsfilmen har man fokuserat på att berätta om sajtens fördelar och smidighet.

– BSW har hjälpt oss förtydliga vår position och erbjudande. Vi har stora förhoppningar på att det nya konceptet ska hjälpa oss att fortsätta växa, säger Christian Fricke, vd på Bokadirekt.

Byrån BSW grundades förra året av Mattias Bohlin, Nima Stillerud och Magnus Wistam.

– Med konceptet "Snabbaste vägen till..." skapar vi ett kommunikativt paraply som spänner över hela Bokadirekts erbjudande. En ingång och ett löfte som kommunicerar både värde och nytta, oavsett om vi talar till leverantörer eller till deras kunder, säger Magnus Wistam, partner på BSW.

Arbetsgrupp Bohlin Stillerud Wistam
Magnus Wistam, kundansvarig
Nima Stillerud, creative director och regissör
Christian Heinig, copy
Mattias Bohlin, strateg
Produktionsbolag: Colony
Ansvariga på Bokadirekt
Christian Fricke VD
Emma Selfvén Marknadschef

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.