Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tiger hyllar nattarbetarna

Publicerad: 23 april 2013, 07:55

Del av Tigers kampanj.

Tiger of Sweden hyllar de nattliga arbetarna i vårens kampanj. Dolly Partons klassiska låt "9 to 5" görs om en ny version av Björn Yttling från Peter, Bjorn & John.


Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Kampanjen är en hyllning till nattskiftet, och syftar framför allt på de personer som arbetar på klubbar och i barer medan alla andra festar loss.

Förutom en traditionell reklamkampanj har man låtit artisten Björn Yttling göra en tolkning av Dolly Partons dänga, men ned en modernare och mer klubbanpassad twist.  
– Jag har alltid varit mer intresserad av anti-hjälten än hjälten, dem som jobbar bakom scenen, där ljuset inte lyser lika starkt. Jag har själv varit Nisse på Scandic hotell i Örebro och vet vilket tungt jobb det kan vara, internt säger vi alltid att Tiger Jeans tillhör natten, därför är det extra roligt att få lyfta fram dem som jobbar natt för att vi andra ska få ha en rolig utekväll säger Per Håkans, marknadsdirektör på Tiger of Sweden, i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen av Lowe Brindfors.
– Inför vårens kampanj hade vi en idé om att Tiger Jeans inte bara borde associeras till populärkultur utan vara en del av den. Istället för att associera till andras musik ville vi att Tiger Jeans skulle skapa sin egen, säger Pelle Lundquist och Petter Lublin, kreatörer på Lowe Brindfors.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.