Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Tillsammans får vi storbyråns muskler"

Publicerad: 2 maj 2013, 08:24

Anders Pitlik.

Malmöbyråerna South Communication och Adamsson Appelfeldt Advertising förenas i ett långtgående samarbete, rapporterar nyhetstjänsten Rapidus. Tillsammans vill de kamma hem större uppdrag.


Adamsson Appelfeldt Advertising, AAA, har 14 medarbetare och nådde ifjol en byråintäkt på cirka 16 miljoner kronor. South Communication hade Valentin & Byhr som delägare, men nu har grundaren Andreas Pitlik köpt loss verksamheten och flyttar med sju medarbetare in till AAA på Media Evolution City, uppger Rapidus.

Tillsammans får den nya byråkonstellationen 22 medarbetare.
Någon regelrätt fusion är det inte – det är mer av ett nära, långtgående samarbete.

– Tillsammans får vi storbyråns muskler, men kan behålla den lilla byråns flexibilitet. Vi kan gå upp och ner i bemanning på ett nytt sätt, vilket ger oss möjligheter att anpassa oss efter uppdragens storlek och dignitet, säger Andreas Pitlik, med en bakgrund från DBB och McCann.

AAA ägs idag av grundarna Ulf Adamsson och Krister Appelfeldt samt Torsten Hernemyr. Bland kunderna hos AAA finns Skånemejerier, MFF och Svenska Fotbollsförbundet medan South Communication nyligen fått Hemmakväll i en rikstäckande pitch.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.