Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Timbuktu bakom gåtfulla kampanjen

Publicerad: 29 Januari 2014, 10:29

Ett flertal kändisar är med i Spring14013 – en kampanj som som ska vara iscensatt av Timbuktu.

(UPPDATERAD) Resumé kan berätta att Timbuktu ligger bakom den hemlighetsfulla nedräkningskampanjen Spring140131 som framgångsrikt sprids på nätet. Konceptet med filmer där kändisar springer är reklam för hans kommande singel.


Ämnen i artikeln:

Timbuktu

I sociala medier har det spekulerats vad Spring140131 är för något. Flera kända namn, som Noomi Rapace, Veronica Maggio, Henrik Larsson, Pelle Almqvist och Joel Kinnaman är med i reklamfilmerna.

Teorierna har varit många – sportkedja? En vårkollektion? Eller ett nytt lopp?

Svaret stavas Jason "Timbuktu" Diakité, enligt uppgifter till Resumé.

Enligt uppgifterna har artisten och hans skivbolag har lagt upp en ambitiös strategi för singelsläppet av ”Spring” den 31 januari. De gåtfulla filmerna har lagts upp på kampanjsajten, Youtube och spridits på nätet. På P3 Guld nyligen fanns även Spring140131-skyltar.

Låten är inspelad i Sundsvall hos producenten Patrik Collén som även har producerat låten.

Timbuktus skivbolag är Warner-ägda Parlophone.

Är kampanjen kopplad till Timbuktu?

– Jag har inte sett den kampanjen, jag vet inte vad det är, säger Magnus Källskog på Parlophone.

Men Timbuktu är på gång med en skiva, va?

– Ja, men den kommer senare i vår.

Timbuktus manager Björn Barnekow hävdar att Resumés uppgifter är felaktiga.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Timbuktu

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.