Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tio fakta om digital marknadsföring som har blivit snackisar

Publicerad: 22 December 2014, 16:12

Adweek listar de tio hetaste siffrorna inom digitalt just nu.


Ämnen i artikeln:

TumblrAT&TFacebookStephen ColbertDigidayStar WarsGoogleLegoTaylor Swift

10. 668 000. Så många Instagram-följare har Star Wars fått redan tolv månader innan den sjunde filmen når biosalongerna, enligt Adweek.

9. Vad är 15 miljoner dollar vänner emellan. En intressant sidohistoria till följd av hackareattacken mot Sony var att det blev känt att Snapchats vd, Evan Spiegel, gav grönt ljus att köpa Vengeance Labs. Företaget ägs av hans tidigare collegevän – Jonathan Rodriguez, enligt Adweek.

8. Victoria´s Secret har lagt ut en Youtube-video där modellerna synkas med Taylors Swifts låt "Shake it off". Filmen lades ut den 8 december och har fått 5,4 miljoner visningar på två veckor.

7. AT&T har fått nära en halv miljon kommentarer på Tumblr för sin "when you know what you want, call me".

6. Den amerikanske talkshowvärden Stephen Colberts observation att kvinnor aldrig får ett lika stort gap mellan låren som "Spongebob Squarepants" fick 406 520 Tumblr-användare att hålla med.

5. Googles data kring Sök i kombination med positioneringsdata har visat att 15-17 procent av klicken på Famous Footwears Google-annonser har lett till att en konsument har besökt en av butikerna.

4. Barbie har visserligen flest följare i sociala medier när det gäller leksaksvarumärken, men Lego gör mest aktiviteter kring sina följare – Lego har idag 10 miljoner fans på Facebook.

3. 86 procent av marknadsförarna uppger att det är högsta prioritet att skapa en holistisk approach till varumärket, men endast 29 procent av företagen säger att man har den infrastruktur som krävs för att få sådant koncept att bära frukt.

2. Vissa byråer kommer att kräva 100 procent återkoppling från mediehusen när det gäller hur länge mottagaren tittar på en annons, enligt Digiday. Så sent som i april beslutade sig Media Ratings Council för en standard att hälften av reklamen måste tittas på minst en sekund för att räknas.

1. Facebook introducerade Autoplay för videofilmer tidigare i år och har haft en explosionsartadutveckling sedan dess. I september hävdade Facebook att man hanterade en miljard videos per dag, men nu uppger en Adweek-källa att siffran har ökat till 3 miljarder videos per dag.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.