Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tio vinstchanser i Cyber

Publicerad: 18 Juni 2017, 16:04

Ikea retail therapy.

Ikeas Google-kampanj och Audis sandbox får tre nomineringar var i Cannes Lions-kategorin Cyber.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2017ReklambyråerÅkestam HolstCannes Lions

Sedan Cyber-kategorin startade i Cannes har Sverige gjort stora framgångar. Men de senaste åren har nomineringarna blivit allt färre. I fjol hade vi sju nomineringar, vilket då betraktades som lite. I år har vi tagit lite av en revansch när tio bidrag har chans att vinna lejon.

Flest nomineringar får Åkestam Holsts "Ikea Retail Therapy" – en kampanj som bygger på lösningar till de mest googlade relationsproblemen och Mediamonks sandbox för Audi. Kampanjerna ligger även bra till i andra kategorier.

Även Garbergs ligger bra till i cyberkategorin. De nomineras för Stockholm Prides mod till GTA5, "Los Santos Pride".

Under tisdagskvällen får vi veta hur det går för Sverige i Cyber.

Nomineringarna:
Åkestam Holst, Ikea, "Ikea retail therapy"
RBK, Ålandsbanken, "Åland Index/Baltic sea project"
Garbergs, Stockholm Pride, "Los Santos Pride"
Åkestam Holst, Ikea, "Ikea retail therapy"
TBWA, Scania, "The Scania Clock"
Garbergs, Stockholm Pride, "Los Santos Pride"
Åkestam Holst, Ikea, "Ikea retail therapy"
Mediamonks, Audi, "The enter sandbox VR experience"
Mediamonks, Audi, "The enter sandbox VR experience"
Mediamonks, Audi, "The enter sandbox VR experience"

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.