Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Titan för Telefonkungarna

Publicerad: 29 april 2015, 12:55

Ett vinnande koncept.

Honestys och Halebops kampanj "Telefonkungarna" belönas med det prestigefyllda Titanpriset för att ha "skapat en bättre tillvaro" för unga.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2014HalebopHonesty

"Telefonkungarna" har varit ett koncept Halebop och Honesty har kört på i flera år. Filmerna riktar sig mot unga och har alla temat lovebombing. Syftet är att få Halebop att vara en motvikt till det allt hårdare klimatet för unga. De utspelar sig i miljöer där klimatet ofta är hårt för unga, till exempel gatan, klassrummet och omklädningsrummet.

Filmerna har hyllats under åren och vinner nu pris för att bemöta ofräscha normer och stereotyper. När en av filmerna vann pris i Resumés Månadens Film 2013 sa Honestys vd Walter Naeslund så här på frågan om hur byrån jobbat för att få till rätt känsla i filmerna:

– Det är givetvis oerhört centralt. Känslan är ett resultat av det nära samarbete mellan kreatörer och inhouse-¬produktion som vi har på Honesty. Enkla kommunikationsvägar i hela ledet från analys och strategi till kreativitet, manus, casting, produktion och postproduktion är nyckeln till en bra helhet som vi ser det.

Se några av filmerna här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.