Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Titanlejon till F&B

Publicerad: 28 juni 2010, 07:00

Guld i Direct och Cyber. Nu kan Resumé berätta att F&B:s Showroom kampanj för IKEA även plockar hem ett titanlejon!


Forsman & Bodenfors Facebook-baserade kampanj har fått en utmärkelse i varje kategori som den deltagit i. Nu står det klart att kampanjen även plockar hem ett av de åtråvärdaste priserna- ett Titanlejon.

Bob Greenberg är jurypresident i Titan&Integrerad-juryn:

– Det är ofta de enkla idéerna som blir de bästa. Den här kampanjen är bland det bästa jag sett inom den här kategorin, och idén att gå dit kunderna redan befinner sig och använda sig av ett existerande medium som Facebook är väldigt, väldigt smart.

David Sable, juryrepresentant USA:

– Att analysera och titta på hur mediet fungerar och hur man bäst kan använda det och göra kampanjen utifrån mediet är väldigt eftertänksamt, och jag är övertygad om att många kommer att försöka apa efter och göra liknande saker i framtiden.

Totalt belönades 16 bidrag med lejon, varav USA fick flest.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.