Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Titta inte på Melodifestivalen"

Publicerad: 24 Januari 2011, 14:23

Grolsch misstänker att dålig musik kan vara livsfarligt för själen. Därför går de ut i en kampanj för att minska tittandet för Melodifestivalen.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenKärnhuset

Snart är det dags igen. Melodifestivalshysteri och massiva tittarsiffror för SVT. Men Grolsch har bestämt sig för att råda bot på detta. I en kampanj signerad Kärnhuset vill man nu stoppa folk från att titta på spektaklet.

Under sex veckor kommer de att sponsra program i de konkurrerande kanalerna.

– Vi är oroliga för hur februarimörkret i kombination med en allt mer svällande Melodifestival kan påverka svenska konsumenters själsliv. Vi som jobbar med Grolsch vet att musikens krafter är starka, de goda såväl som de onda. Därför uppmuntrar vi alla alternativ till tv-underhållning som sänds under februari, säger Henrik Persson, marknadschef på SABMiller i en kommentar.

Kampanjen bygger vidare på printkampanjen som har fokuserat på att undvika lokala vanor. Enligt Grolsch är Melodifestivalen just en sådan – det finns inget annat land som har samma intresse för tävlingen.

På reklambyrån Kärnhuset är det klackarna i taket över sin ”vågade” kund.

– Det är verkligen fantastiskt att jobba med ett varumärke som inte är till för alla. Jag blir alldeles varm i mitt plannerhjärta, säger projektledaren Jonas Järnfeldt.

Sponsorfilmerna kommer att gå i Kanal 5, TV 6, Kanal 9 och TV 10 från 24 januari och sex veckor framåt.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: SAB-Miller

Beställare: Henrik Persson

Byrå: Kärnhuset

Produktion: Flodellfilm

Regi: Henrik Hedin

Mediabyrå: Bright Media

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenKärnhuset

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.