Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tog med sig Blåvitt till nya byrån

Publicerad: 21 Januari 2010, 17:33

När Joakim Brinkenberg lämnade ANR BBDO för vd-jobbet på Welcom tog han med sig prestigekunden IFK Göteborg. – Jag är fotbollstokig, säger han till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Joakim BrinkenbergIFK GöteborgWelcomANR BBDO

Joakim Brinkenberg. Foto: Anders Deros.

På ANR BBDO gjorde Joakim Brinkenberg, Andreas Larsson, ad, och Niclas Hallgren, copy, en rad uppmärksammade kampanjer för IFK Göteborg.

Sedan i höstas är Brinkenberg vd på Welcom – han plockade även med sig Andreas Larsson och Niclas Hallgren, samt Jonas Sjövall. Brinkenberg har mycket goda kontakter hos Blåvitt och därför var det kanske ingen skräll att klubben valde att fortsätta samarbeta med honom.

– Jag har jobbat med Blåvitt en rad år och är fotbollstokig. Men jag ser det inte som att jag tog med mig kunden, Blåvitt valde Welcom, säger Joakim Brinkenberg.

Men det är en prestigekund?
– Framför allt är det en rolig kund, en publik kund som väcker känslor. Klubben har också höjt målsättningen med sin kommunikation.

ANR har lagt ner reklamverksamheten i Göteborg.

Vad säger dina gamla kolleger på ANR om att du tog med Blåvitt?
– Det är inga konstigheter. ANR är väldigt Stockholms-fokuserade nu. De får väl inleda samarbete med en Stockholms-klubb i stället.

Det första synliga resultatet av det nya samarbetet mellan IFK Göteborg och Welcom kommer i samband med den allsvenska hemmapremiären mot Häcken i slutet av mars.

IFK Göteborg samarbetar även med webbyrån Cordovan som ska göra om klubbens sajt.

Welcom jobbar i övrigt med kunder som HSB och IKEA.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.