Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tom Beckman väljs in i TED:s exklusiva skara

Publicerad: 20 november 2013, 15:29

Tom Beckman.

Foto: Björn Elgstrand.

Primes cd Tom Beckman har utsetts till så kallad TED Advocate. Bakgrunden är att han har haft förtroendet att under två års tid arbeta med TED-forskare i nomineringsprocessen.


Ämnen i artikeln:

PrimeTEDTom Beckman

Technology, Entertainment, Design, TED, korar världens bästa kommunikation varje år.

Organisationen har en rad personer som är ansiktet utåt – så kallade TED Advocates. Primes cd Tom Beckman blir nu en av dessa.

Så här skriver TED om honom.
”Tom  Beckman is executive creative director at Prime in Stockholm. Under his  creative ledership, Prime has become on the world´s most awarded PR  topping the Cannes Lions PR agency ranking in 2010 and 2012.”

– TED  Ads Worth Spreading spelar en viktig roll för att kommunikation ska  bryta gränser till andra delar av samhället som TED bevakar såsom  forskning, kultur och innovation, säger Tom Beckman i en kommentar.

Andra  TED Advocates är exempelvis WPP:s globale cd John O´Keeffe, BBH:s  grundare i New York Cindy Gallop samt Wieden+Kennedys executive creative  director, ECD, Joe Staples.

– Det finns många förtroendeuppdrag i  vår bransch men detta är jag kanske extra glad över. Och alla byråer får  gärna skicka länkar till sina bästa jobb till mig – jag hoppas bland  annat få uppleva van Damme på en TED-scen, säger Tom Beckman i en  kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

PrimeTEDTom Beckman

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.