Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tommy "Black" Nilsson — en kampanj för Marabou

Publicerad: 19 Mars 2013, 08:02

Redan igår spekulerades det kring att Tommy Nilssons namnbyte till "Black" var en pr-kupp regisserad av Forsman & Bodenfors. I dag står det klart att det är en kampanj för Marabou, som är en kund till byrån.


Ämnen i artikeln:

Tommy NilssonMarabouForsman & Bodenfors

Gårdagens stora snackis var Tommy Nilssons namnbyte till Black. Men tidigt spekulerades det kring att artistens namnbyte var en kupp. Det hetaste spåret var att det rörde sig om en kampanj för AIK, men det visar sig nu inte stämma.

Isället rör det sig om en kampanj för Marabous nygamla choklad "Black" med lakrits i. Bakom kampanjens konceptet står Forsman & Bodenfors.

Här är videon som lades upp i morse på "Black the artists" sajt.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.