Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tomten nobbar fattiga länder

Publicerad: 6 december 2011, 07:19

”Vi åker dit tomten inte åker” är payoffen i Unicefs nya julkampanj. Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

UnicefForsman & Bodenfors

Kampanjen ska få människor att köpa julklappar i Unicefs gåvoshop. I webbutiken hittar man bland annat poliovaccin, nötkräm och skrivböcker. Klapparna man handlar skickas sedan till barn i fattiga länder, den som köpt gåvan får ett gåvokort med en personlig julhälsning. Två av gåvokorten har designats av artisten Tove Styrke och vintagebloggaren Elsa Billgren.

Kampanjen kommer att gå i tv, radio samt press. Dessutom satsar man på sociala medier och går aktivivt ut till bloggare – för varje bloggpost som postas köper re:member sex påsar nötkräm som går till undernärda barn.

Se filmen från kampanjen här ovan.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

UnicefForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.