måndag29 maj

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tomten nobbar fattiga länder

Publicerad: 6 december 2011, 07:19

”Vi åker dit tomten inte åker” är payoffen i Unicefs nya julkampanj.
Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors.

Ämnen i artikeln:

UnicefForsman & BodenforsReklam

CS

Christian Ström


Kampanjen ska få människor att köpa julklappar i Unicefs gåvoshop. I webbutiken hittar man bland annat poliovaccin, nötkräm och skrivböcker. Klapparna man handlar skickas sedan till barn i fattiga länder, den som köpt gåvan får ett gåvokort med en personlig julhälsning. Två av gåvokorten har designats av artisten Tove Styrke och vintagebloggaren Elsa Billgren.

Kampanjen kommer att gå i tv, radio samt press. Dessutom satsar man på sociala medier och går aktivivt ut till bloggare – för varje bloggpost som postas köper re:member sex påsar nötkräm som går till undernärda barn.

Se filmen från kampanjen här ovan.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev