Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

ToolPool löser PRoblemet

Publicerad: 25 april 2013, 13:43

The Fan Club vinner guld i PR.

The Fan Club fick tre nomineringar för sin kampanj ToolPool. Nu tar den hem Guldägget i PR-kategorin framför näsan på Prime och Jung.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013Guldägget

"ToolPool" är lösningen på ett stort problem, samtidigt som den bidrar till att göra Malmö Järnhandels affär mer lönsam.

Insikten är att den lilla butiken behöver något unikt för att överleva den tuffa konkurrensen, samtidigt som de tjänar mest pengar på tillbehör snarare än dyra maskiner och verktyg. Därav ToolPool, där användarna via Facebook kan låna vad de behöver.

Silveräggen går till "Absolut Unique" som Jung och Family Business ligger bakom, samt Primes "Human rights captcha".

Juryns motivering: "En handling säger mer än tusen ord. Därför är handlingar avgörande för relationer, dialog och uppmärksamhet. Men framför allt är handlingar avgörande för värdeskapande. I en tid då kommunikation blir en naturlig del av företag och varumärkens erbjudande måste vi i kommunikationsarbetet söka de handlingar som ligger nära affären. Handlingar som utvecklar affären. I synnerhet om det är en liten affär på en tuff marknad. Tack ToolPool för ert goda exempel! Grattis Malmö Järnhandel och The Fan Club".  

Arbetsgrupp: Art Director: Markus Lindsjö, Martin Ohlsson Copywriter: Gustav Johansson, Ida Backman Creative Director: Christian Barrett Originalare: Björn Kongslöv, Helena Ivarsson PR-ansvarig: Ola Obrant Andreasson Praktikant: Fanny Freimann Produktionsledare: Peter Andersson, Rebecka Hjorth Projektledare: Klas Oskarsson Strateg: Ulla-Karin Barrett Uppdragsgivare: Matti Jokela Webbproducent: Ehsan Pourhadi

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.