Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Top Gun-vibbar för ny byrå

Publicerad: 21 mars 2012, 08:37

Charlotte Svanström och Åse Henell på Maverick.

Foto: Pressbild.

En ny digital kommunikationsbyrå är född: Maverick – samma namn som Tom Cruises karaktär i Top Gun, Pete "Maverick" Mitchell.


Det är informationsteknikbolaget Sigma som startar byrån Maverick i Göteborg.

Sigma kopplar inte namnet Maverick till Top Gun utan i stället till namnets betydelse – fritt översatt "utbrytare".

”Själva grundtanken med Maverick är att vi med hela Sigma i ryggen ska  bidra till att stärka koncernens attraktionskraft. Med  kommunikationskunskap inom e-handel, digital pedagogik, webbplatser samt  mobila lösningar som specialområden väntar en stor marknad  för Maverick by Sigma”, skriver Sigma i ett pressmeddelande.

– Vi ser att våra kunder efterfrågar en större bredd av tjänster och här  kombinerar vi Sigmas teknik- och Mavericks kommunikationskompetens helt  sömlöst. Vi utvecklar vårt erbjudande efter vad våra kunder vill ha,  säger regionchef för Sigma Väst Göte Berntsson, i en kommentar.

Charlotte Svanström är affärsansvarig  och den som tillsammans med byråchef Åse Henell kommer att leda  Maverick by Sigma i Göteborg med drygt 30 anställda.

– Med ett av Sveriges största  it-företag bakom sig är det lättare att vara kreativ då vi alltid vet  vilka kreativa lösningar som fungerar optimalt rent tekniskt. Alla  länkar i kedjan är starka och vi jobbar tätt ihop, säger Charlotte Svanström.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.