Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Toppolitiker uppmärksammar Oreos kampanj

Publicerad: 7 Juni 2013, 07:01

Dansk utomhusannons för Oreo

Fältman & Malmen + Draftfcb har sedan årsskiftet haft ansvaret för Oreos kommunikation för Oreo på den nordiska marknaden. Första resultatet av samarbetet var en lekfull utomhuskampanj i Norge och Danmark där vice premiärministern har kommenterat kampanjen på Facebook.


Ämnen i artikeln:

OreoFältman & Malmén

Oreo är världens mest sålda kex och varumärket ägs av Mondelez. Sedan årsskiftet är Fältman & Malmén + Draftfcb reklambyrå på den Nordiska marknaden.

Första jobbet var en utomhuskampanj i Danmark och Norge. I sann Oreo-anda skapade reklambyrån en utomhuskampanj med bland annat Oreos världskända ritual – vrid, slicka, doppa. I enlighet med Oreos övriga internationella material skrevs även copyn som ordvitsar anpassade efter den danska respektive norska marknaden.

Den danska kampanjen, som gick i januari-februari, har fått ordentlig uppmärksamhet. Något oväntat har Danmarks vice premiärminister, Margrethe Vestager glatt kommenterat kampanjen via sin twitter och Facebook.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

OreoFältman & Malmén

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.