Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tori Spelling blir reklamrådgivare

Publicerad: 13 januari 2009, 07:17

Tori Spelling ska inte bara hoppa in i nya säsongen av 90210. Nu startar hon även ett marknadsföringsbolag tillsammans med Ogilvy & Mathers koncernchef Shelly Lazarus.


Tori Spelling.

Hittills har Tori Spelling gjort sig mest känd som Donna i långköraren Beverly Hills 90210 och att hennes pappa var Hollywoodmogulen Aaron Spelling.

I vår ska hon vara med i uppföljaren till Beverly Hills plus att hon tar ett nytt steg i karriären. Tillsammans med kvinniga tv-profiler, journalister, företagsledare och reklamdirektörer ska hon dra igång en ny typ av byrå eller snarare en panel för mediebolaget NBC Universals kunder

Bland hennes medarbetare finns Maria Bartiromo, nyhetsankare på CNBC, Meredith Louise Vieira, programvärd för Who Wants to Be a Millionaire, Susan Lyne, tidigare vd för Martha Stewart Living Omnimedia och författaren Candace Bushnel som har skrivit Sex and the City .

Totalt är det 20 kvinnor som ska ingå i panelen som leds av Lauren Zalaznick, vd för NBC Universals företag Women & Lifestyle Networks. Uppgiften för byrån/panelen är att underlätta för NBCs annonsörer att nå den kvinnliga publiken.

– Vi kommer att ha breda diskussioner om marknadsföring mot kvinnor och sedan ska vi delge våra uppfattningar till kunderna, säger Shelly Lazarus som, förutom koncernchefsjobbet på Ogilvy & Mathers, sitter i styrelsen för General Electric som äger NBC.

Hur urvalet av panelen gått till, och varför just Tori Spelling får sitta med, framgår inte.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.