Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Torka aldrig tårar”-regissören till Social Club

Publicerad: 3 december 2012, 13:33

Simon Kaijser

I höst har Simon Kaijser gjort succé med "Torka aldrig tårar utan handskar" i SVT. Nu står det klart att han blir reklamfilmsregissör på Social Club.


Ämnen i artikeln:

Torka aldrig tårar utan handskarSocial Club

Simon Kaijser är kanske mest känd som regissören bakom SVT:s hyllade dramaserie ”Torka aldrig tårar utan handskar”. Serien, vars manus är författat av Jonas Gardell har sänts i tre delar under hösten.

Simon Kaijser har även regisserat dramatikerns kristallenbelönade ”De halvt dolda” och en mängd andra tv- produktioner. Under förra året långfilmsdebuterade han samt öppnade kritikerveckan på Venedigs filmfestival med filmen ”Stockholm Östra”.

– Jag har tyvärr fastnat i ett svårt missbruk av visuellt skapande,
företrädesvis narrativt filmberättande. Länge har mina behov tillfredsställts av drama och långfilm, men mitt beroende har förvärrats på senare tid och jag kan inte längre stilla mina begär i bara det stora formatet. Med reklamfilm som medium hoppas jag kunna skapa ett bredare spektrum av världar och stilar för att på så vis föda besten inom mig säger Simon Kaijser och fortsätter.

– I Social Club har jag hittat en stödgrupp med människor med liknande
problem. Tillsammans kan vi stötta och inspirera varandra i vårt
gemensamma sökande efter kickar.

Social Club är väldigt nöjda med att ha knytit till sig den prisbelönade regissören som bland annat har gjort reklamfilmer för Scan, Ramlösa och On-Off.

– Vi är otroligt glada att Simon vill börja regissera här på Social Club.
Med "Torka aldrig tårar.." har han bevisat att han är en av Sveriges vassaste berättare , och med sin erfarenhet av reklam borde han vara ett självklart alternativ för vilken byrå som helst, säger Henrik Lagercrantz vd Social Club.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.