Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Torsby-byrån blir DI-gasell

Publicerad: 26 september 2013, 06:29

Malin Ingevall, vd och delägare på DI-gasellen Sticky Beat.

Foto: Berghs.

Den värmländska digitala produktionsbyrån Sticky Beat har haft en tillväxt på 139 procent under tre år. Bolaget fick bland annat in några större projekt åt H&M och Gant under förra året. – Småkontoren bidrar till en härlig kultur och själ, ett lugn. Kunderna tycker att vi alltid har tid, säger Malin Ingevall, vd och delägare för Sticky Beat till DI.


Ämnen i artikeln:

Sticky Beat

Sticky Beat erbjuder alla typer av digitala lösningar för lokala såväl som globala varumärken.

Kunderna är direktkunder såväl som reklambyråer.

Byrån  har bland annat tagit fram ett hörseltest för Hörselskadades  riksförbund samt en app för att hjälpa Karlstadborna att källsortera.

Byrån har också haft ett antal större projekt åt H&M och Gant under fjolåret och omsatte 13,4 miljoner kronor.
–  Vi får många nya kunder och positionerade oss särskilt inom mobila  erbjudanden – och så hade vi bra intäkter från Norge, säger Malin  Ingevall till DI.

Hon anser sig se en tydlig trend att alltfler företag går till digitala byråer för att få hjälp med webb- och mobillösningar.

–  Att som företag se bra ut även i de mobila enheterna börjar blir ett  måste. Och en sak till bannerannonseringen är inte alls död, vi gör  tonvis, säger Malin Ingevall till DI.

Sticky Beat har inte bara kontor i Torsby, utan även i Oslo, Stockholm och Karlstad.

Malin Ingevall tycker dock att det finns stora fördelar med kontor på mindre orter.
–  Fördelarna är fler, småkontoren bidrar till en härlig kultur och själ,  ett lugn…Och i Torsby och Karlstad kan vi locka stjärnkrafter till en  bra tillvaro, säger Malin Ingevall till DI.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Sticky Beat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.