Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Totalstopp för Saabannonser

Publicerad: 20 februari 2009, 12:04

GM:s mediebyrå Carat stoppade igår alla annonsering för Saab i Sverige. – Vi och GM fattade beslutet gemensamt igår, säger Amanda Koutra, vd på Carat.


Ämnen i artikeln:

Amanda KoutraSaabCarat

Amanda Koutra.

Saab, Opel och Chevrolet annonserade förra året för 188 miljoner kronor brutto, enligt Sifo Reklammätningar.

Idag ansökte Saab om rekonstruktion. Det drabbar även Opel och Chevrolet, eftersom de säljs genom GM Norden som ägs av Saab automobile.

Men redan igår fattades beslutet att all annonsering för varumärket Saab tills vidare.

Mediebyrån Carat tar själv en risk om annonseringen skulle fortsätta. Mediebyråer tar kreditrisken för sina kunder. Men enligt Amanda Koutra var inte det orsaken.
– Nej, vi har kreditförsäkrat alla våra kunder.

Opel och Chevrolets annonsering är inte stoppad.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Amanda KoutraSaabCarat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.