Reklam
Totalstopp för Saabannonser
Publicerad: 20 februari 2009, 12:04
GM:s mediebyrå Carat stoppade igår alla annonsering för Saab i Sverige.
– Vi och GM fattade beslutet gemensamt igår, säger Amanda Koutra, vd på Carat.
TR
Tobias Rydergren
Amanda Koutra.
Saab, Opel och Chevrolet annonserade förra året för 188 miljoner kronor brutto, enligt Sifo Reklammätningar.
Idag ansökte Saab om rekonstruktion. Det drabbar även Opel och Chevrolet, eftersom de säljs genom GM Norden som ägs av Saab automobile.
Men redan igår fattades beslutet att all annonsering för varumärket Saab tills vidare.
Mediebyrån Carat tar själv en risk om annonseringen skulle fortsätta. Mediebyråer tar kreditrisken för sina kunder. Men enligt Amanda Koutra var inte det orsaken.
– Nej, vi har kreditförsäkrat alla våra kunder.
Opel och Chevrolets annonsering är inte stoppad.