Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 april 2011, 11:15
Solen skiner, bokstavligen talat på Göteborgsbaserade Sunny Side Up. Bland tio finalister utvalda av en jury fick byråns annons för BIC högst OBS-värde i en TNS Sifo undersökning. Som guldkant blev bidraget också publikens favorit på Resume.se. – Tack, tack tack. Det här känns absolut helt underbart, säger en glad Håkan Aludd på Sunny Side Up.
Vinnarannonsen.
Creative Print Awards är en tävling skapad av Metro och Resumé där framtagandet av kreativa annonslösningar står i centrum.
Av en jury valdes tio finalister ut, med den kreativa vinnaren; Garbergs med Clas Ohlson.
De tio finalisterna publicerades dagligen i Metro där TNS Sifo gjorde en OBS-värdes undersökning på dem.
Sunny Side Up:s bidrag för BIC stod ut bäst, och blir totalvinnaren, utöver utmärkelsen premieras bidraget med en riktig högvinst: En annonskampanj i Metro värd 3 miljoner kronor.
– Ett extra stort tack till våra praktikanter Joel och kristoffer, som är högst delaktiga i detta. Om några veckor kan ni andra byråer slåss om dem, men hoppas vi har ett försprång, säger Håkan Aludd.
Läs mer
Tero Marjamäki