Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Totalvinnaren i Creative Print Awards

Publicerad: 19 april 2011, 11:15

Solen skiner, bokstavligen talat på Göteborgsbaserade Sunny Side Up. Bland tio finalister utvalda av en jury fick byråns annons för BIC högst OBS-värde i en TNS Sifo undersökning. Som guldkant blev bidraget också publikens favorit på Resume.se. – Tack, tack tack. Det här känns absolut helt underbart, säger en glad Håkan Aludd på Sunny Side Up.


Ämnen i artikeln:

MetroCreative Print AwardsSunny side up

Vinnarannonsen.

Creative Print Awards är en tävling skapad av Metro och Resumé där framtagandet av kreativa annonslösningar står i centrum.

Av en jury valdes tio finalister ut, med den kreativa vinnaren; Garbergs med Clas Ohlson.
De tio finalisterna publicerades dagligen i Metro där TNS Sifo gjorde en OBS-värdes undersökning på dem.

Sunny Side Up:s bidrag för BIC stod ut bäst, och blir totalvinnaren, utöver utmärkelsen premieras bidraget med en riktig högvinst: En annonskampanj i Metro värd 3 miljoner kronor.

– Ett extra stort tack till våra praktikanter Joel och kristoffer, som är högst delaktiga i detta. Om några veckor kan ni andra byråer slåss om dem, men hoppas vi har ett försprång, säger Håkan Aludd.

Läs mer

Tero Marjamäki

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.