Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Toyota recyclar reklamen

Publicerad: 29 oktober 2010, 11:35

Det är full spinn i reklamen för bilbranschen just nu. I utomhuskampanjer går bland annat Honda till attack mot Saab och Volvoägare, och ber om förlåtelse för att man inte berättat om sina bilar. Till nästa helg går även Toyota ut och intensifierar sitt kampanjande, med en ”recyclad” bilaga.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiToyota

Varje kvartal kör Toyota en bilaga mot företagsmarknaden. Förra bilagan fokuserade man på bilmodellen Auris HSD lanseringen.
– Vårt uppdrag denna gång var att fortsätta bygga kunskap om Auris HSD, i princip samma budskap som förra bilagan fast med en önskan att förtydliga och framhäva vissa aspekter och detaljer, säger Tom Hedström, projektledare på Saatchi & Saatchi.  

Resultatet blev bifogad ”recyclad” bilaga där ändringar i rött symboliserar det nya som man vill lyfta fram som nytt.

– Det är ett lite kul grepp tycker vi som går i linje med Toyotas starka miljöfokus och ledarskap, säger Tom Hedström.

Bilagan kommer att gå i Dagen Industri i början av november.

Fakta

Arbetsgrupp:

Reklamchef Toyota: Tobias Eklund
Marknadskoordinator Toyota: Bärbel Dressler
Projektledare: Tom Hedström
Produktionsledare: Charlotta Tibbelin
Copywriter: Amalia Pitsiava
AD: Jonas Frank
AD Ass: Maria Wester
CD: Adam Kerj
Planner: Per Jaldeborg
 Projektledare Marknadskommunikation: Stefan Chiu

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiToyota

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.