Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Toyota stämmer Volvo för vilseledande reklam

Publicerad: 10 februari 2009, 10:33

Toyota stämmer Volvo.
Den japanska biljätten upprörs över Volvos påstående att modellen XC60 är "säkrast i världen".


Ämnen i artikeln:

ToyotaVolvo

Volvos påstående i den massiva reklamkampanjen för XC60 reklamen är ”falskt och ovederhäftigt”, anser Toyota som stämmer Volvo i marknadsdomstolen.

Toyota menar även att påståendet i Volvo-reklamen också innebär ”ett

misskrediterande av andra biltillverkare, inklusive Toyota, eftersom

påståendet innebär att Volvo utpekar samtliga bilmodeller som tillverkas

av annan än Volvo som mindre säkra än Bilmodellen (XC60)”.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

ToyotaVolvo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.