Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 28 september 2017, 12:46
Toyota anlitar nybildade The&Partnership på europeisk nivå sedan november förra året. Nu rullas den första kampanjen ut.
I våras berättade Resumé om den nya byråkonstellationen som tagit över uppdraget för Toyota i Sverige och resten av Europa. Nu kommer den första kampanjen som är skapade av WPP-ägda The&Partnership. Temat är "Vi väljer elhybrid" och kommer att synas i flera europeiska länder.
– Rollen för vårt nya koncept är att informera och utbilda fler människor om hur tekniken fungerar och att slå hål på myterna som omger hybrid både på ett emotionellt och ett rationellt plan, säger Jan Casserlöv, marknadschef på Toyota Sverige, i en kommentar.
Kampanjen syns brett i bland annat TV, Youtube, sociala medier, riktat med nativeannonsering och mediasamarbeten samt taktiskt med säljdrivande kommunikation, korta videoklipp och sök.
– Denna lansering blir det första stora projektet för vår integrerade byråmodell in action. Jag är jättestolt över att vi på fyra månader har lyckats skapa en arbetskultur där en arbetsgrupp på 20-talet personer inom reklam, media och produktion kan samarbeta helt integrerat för vår uppdragsgivare Toyota Sverige, säger Joachim Medalen, vd för The&Partnership.
Se reklamfilmen här nedan:
Fredrik Thambert