Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Toyotas pitch drar ut på tiden

Publicerad: 15 december 2008, 16:30

Toyotas reklambyråpitch, där ersättaren till Swe ska hittas, skulle ha varit klar redan i förra veckan.


Tobias Eklund, reklamchef på Toyota Sverige, säger att de fått ”för många bra förslag att välja mellan” som skäl till att pitchen inte är klar. Kanske blir den inte klar alls före nyår; målet är fortfarande att bli klara före jul, men Eklund är inte helt säker på att företaget lyckas.

– För oss är detta ett strategiskt väldigt viktigt val, så vi vill vara helt hundra på att vi väljer den absolut bästa partnern för oss, säger Tobias Eklund.

Nu står kampen mellan två byråer. De tävlar om ett omfattande tillsvidareuppdrag för Toyota Sverige, som enligt Tobias Eklund omfattar en hel del.

– Marknadsföring är över huvud taget väldigt viktigt för detta företag. Just nu står vi också inför ett läge med många nya lanseringar och produkter på gång, säger Tobias Eklund.

Om pitchen inte kan avslutas före nyår, blir det hur som helst i första halvan av januari. Toyotas avtal med Swe löper till utgången av mars.

Per Torberger

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.