Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tradera på reklambyråjakt

Publicerad: 15 januari 2013, 10:17

Christina Kilström, marknadschef för Tradera

Foto: Pressbild: Tradera

Tradera har inte haft en reklambyrå på flera år. Nu kan Resumé avslöja att auktionssajten är ute i pitch. Tre byråer återstår och pitchen planeras att vara avslutad i februari.


Ämnen i artikeln:

TraderaEbay

Christina Kilström kom som marknadschef till Tradera från Coca-Cola under hösten 2011. I december gick Tradera, som är ett Ebay-företag, ut i reklambyråpitch. Auktionssajten har inte haft en reklambyrå på flera år.

– Jag ser en stora potential att utveckla Tradera. Vi ser att konkurrensen har ökat, samtidigt som fler och fler företag börjar sälja hos oss. Vi behöver se över hur vi ska kommunicera detta och söker därför partners, säger Christina Kilström till Resumé.

Pitchen planeras att vara avslutat i februari. Tradera tog kontakt med flera reklambyråer och nu återstår tre som konkurrerar om kontot.

– Vi har främst kommunicerat i egna kanaler, så som e-mail och sök. Nu vill jag inkludera köpta kanaler för att kommunicera bredare, säger Christina Kilström.

I december rapporterade Resumé om att Traderas konkurrent Blocket är ute i pitch. Sedan tidigare samarbetar auktionssajten med pr-byrån Deportivo.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

TraderaEbay

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.