Reklam
Tradera väljer Garbergs
Publicerad: 23 maj 2013, 09:33
Traderas marknadschef Christina Kilström
Efter en omfattande byråupphandling har Tradera nu hittat en ny reklambyrå. Det blir Garbergs som tar hem uppdraget
Tradera har under flera år valt att inte ha någon reklambyrå. För några månader sedan valde bolaget att gå ut i pitch för att berätta hur deras erbjudande har förändrats.
Efter ett val mellan två byråer i slutrundan blir det Garbergs som tar hem kontot.
– Vi föll för Garbergs engagemang och vassa kommunikationstänk i kombination med att vi känner att de kan utveckla en skön känsla för vårt varumärke. Något som får oss att sticka ut. Garbergs har ett bra digitalt tänk, god branschkunskap och en byråkultur som vi gillar. De är alla viktiga aspekter som bidrog till vårt val, säger Christina Kilström, marknadschef på Tradera.
Uppdraget beräknas vara värt två miljoner kronor per år.
– Vi är så glada över att kunna välkomna Tradera till oss på Slussen. Timingen kunde inte vara bättre. Mitt i den spännande fas, där allas shoppingmönster är i en snabb förändring, kan kommunikation göra värdefull skillnad. Vi är övertygade om att Tradera kommer ligga i framkant och vara med att rita om e-handelslandskapet, säger Anna Frick, vice vd på Garbergs.