Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Traditionell reklam räcker inte för Specsavers

Publicerad: 30 maj 2012, 10:06

Specsavers tandemcykel framför en butik för konkurrenten Smarteyes.

Foto: Pressbild.

Optikerkedjan Specsavers ska trafikera gator och torg med tandemcyklar. Miami Guerilla Agency ligger bakom kampanjen Dubbelt så smart.


Ämnen i artikeln:

SpecsaversMiami Guerilla Agency

Konkurrensen inom optikerbranschen har hårdat rejält under det  senaste decenniet, vilket gör att branschens aktörer använder alltmer  okonventionella metoder för att nå ut till kunderna.

Specsavers har nu anlitat Miami Guerilla Agency för en kampanj kring tandemcyklar, där budskapet är att kunderna kan välja två glasögon till priset av ett.

Specsavers är ett familjeägt företag som grundades på Guernsey år 1984.

Företaget har mer än 1 400 butiker, varav 107 i Sverige, och totalt 26 000 medarbetare.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News