måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Traditionell reklam räcker inte för Specsavers

Publicerad: 30 maj 2012, 10:06

Specsavers tandemcykel framför en butik för konkurrenten Smarteyes.

Foto: Pressbild.

Optikerkedjan Specsavers ska trafikera gator och torg med tandemcyklar. Miami Guerilla Agency ligger bakom kampanjen Dubbelt så smart.

Ämnen i artikeln:

SpecsaversMiami Guerilla Agency

KB

Karl-Johan Byttner


Konkurrensen inom optikerbranschen har hårdat rejält under det  senaste decenniet, vilket gör att branschens aktörer använder alltmer  okonventionella metoder för att nå ut till kunderna.

Specsavers har nu anlitat Miami Guerilla Agency för en kampanj kring tandemcyklar, där budskapet är att kunderna kan välja två glasögon till priset av ett.

Specsavers är ett familjeägt företag som grundades på Guernsey år 1984.

Företaget har mer än 1 400 butiker, varav 107 i Sverige, och totalt 26 000 medarbetare.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev