Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Trallvänlig vårkampanj

Publicerad: 15 April 2011, 18:00

I Falck & Co:s nya kampanjfilm för XL-BYGG sjungs våren in av S:t Görans Motettkör. Med den kommande kampanjen vill man få folk sugna på att bygga altan.


Ämnen i artikeln:

Falck & Co

I Falck & Co:s nya kampanjfilm för XL-BYGG sjungs våren in av S:t Görans Motettkör.
Med den kommande kampanj vill man få folk sugna på att bygga altan.

Kampanjen kommer att gå i TV4, radio, Vi i Villa och landets stora morgontidningar samt i ca 50 lokala morgontidningar.

– Våren har en signaturmelodi, Vintern rasat ut, vilken är en mycket positiv och skön låt som skapar vårkänslor och väcker igenkänning, säger Robert Pripp, reklamchef på XL-BYGG.

Falck & Co samarbetar med XL-BYGG i Sverige. Mediekanalerna är TV, radio, print, DR, webb och butiksmaterial. Falck & Co genomför dessutom marknadsundersökningar och varumärkesmätningar. XL-BYGG är Skandinaviens största bygghandelskedja, med över 100 bygghandlare i Sverige.

Kampanjen startar på måndag men redan nu kan du se filmen här ovan.

Arbetsgrupp

Falck & Co:
Projektledare Lennart Lundqvist,
Planner Anders Frisk,
Copy Svante Heiding,
Daniel Backman Art Director,
Originalare Thomas Evers,
Produktionsledare Camilla Donar

Able Film: Katarina Wildhuss

Beppo: Erland Karling & Per Juhlin

Kör: S:t Görans Motettkör

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Falck & Co

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.