Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 maj 2008, 12:52
Mobiloperatören Tre har anlitat DM-byrån One Direct, tidigare Nxt sthlm. Detta efter en storpitch där sju byråer slogs om uppdraget. – Tre blir vår största kund, säger Magnus Widgren, vd på One Direct.
Mopiloperatören Tre väljer One Direct som dm-byrå.
One Directs största kunder sedan tidigare är Bonnier Populärpress, Delicard och Naturskyddsföreningen. Avtalet med Tre är värt mångmiljonbelopp och One Direct har därmed fått en ny storkund.
One Direct ska ta fram en RM- och DM-strategi för ökad kundnöjdhet, ökad korsförsäljning och minskat antal avhopp. Dessutom ska One Direct hjälpa Tre med att vidareutveckla erbjudandet så att kunderna ska erbjudas rätt produkt vid rätt tillfälle.
– Det är ett jättestort uppdrag och vi är mycket nöjda med att vi vunnit den här pitchen, också med tanke på den tuffa konkurrensen. Det är den tredje stora pitchen vi vinner på kort tid, säger Magnus Widgren.
Magnus Helander