Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Tre brons till Sverige i film

Publicerad: 22 Juni 2018, 15:26

Den sista dagen tar Forsman & Bodenfors hem två brons och Acne ett i den prestigefulla film-kategorin.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstCannes Lions 2018AcneReklamForsman & Bodenfors

Vad som i övrigt varit ett skralt år för Sverige i Cannes Lions blev den sista dagen något bättre.

Svenska byråer tar nämligen hem tre brons i filmkategorin.

Forsman & Bodenfors vinner ett för sin Volvo Cars-kampanj "Moments", som tidigare vunnit brons under festivalen vunnit brons även i film craft. Byrån får även motta ett brons för sin hyllade "Boxes" för Uber i Sydostasien.

Slutligen går det tredje bronset till Acne för IKEA-filmen "The blue bag".

Sverige blev utan lejon i de övriga kategorierna från den sista dagen: titanium, sustainable development goals, creative effectiveness, Glass: the lion for change och grand prix for good.

Se reklamfilmerna nedan.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.