Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tre byråer bakom Sverigelanseringen av Aimo

Publicerad: 1 november 2018, 12:41

Ruth, Social View och Sunny at Sea bakom lanseringen av bildelningstjänsten Aimo. Tjänsten kommer att lanseras i princip uteslutande i digitala kanaler och genom event.


Ämnen i artikeln:

RuthReklamSunny at Sea

Under gårdagen lanserades bildelningstjänsten Aimo i Stockholm. Tidigare har även Car2Go och DriveNow försökt etablera sig i stan men misslyckats. Aimo tror sig dock ha en usp genom att alla bilar man använder sig av är eldrivna samt en något annan affärsmodell än konkurrenterna.

Tjänsten kommer att lanseras med konceptet "Gets you there", vars alla delar tagits fram genom ett samarbete mellan byråerna Ruth, Social View och Sunny at Sea. Varumärkesidentitet, design och hemsida står Sunny at Sea för medan Ruth tagit fram koncept, pr och innehållsidéer. Slutligen har Social View jobbat med den digitala strategin och innhållet. Kommunikativt har man satsat fullt ut på digitala kanaler och event.

– Det har varit ett extremt roligt samarbete där byråerna verkligen har fått bidra med sin expertis, men där de överlappande kompetenserna har bevisat vad ett öppet sätt att samarbeta kan åstadkomma. Alla byråer har varit extremt förstående för de utmaningar det innebär med att skapa och lansera ett helt nytt varumärke, säger Josephine Adorelle, general manager, marketing, pr och ir på Aimo.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

RuthReklamSunny at Sea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.