Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tre frågor till förra årets vinnare

Publicerad: 14 Oktober 2014, 12:57

Jonas Järrenfors, marknadschef för NetOnNet

NetOnNet vann förra året en 100-wattare med Garbergs kampanj "Direkt från lagerhyllan" i kategorin "Konsument". Hur ser reklaminköpare på en vinst i 100-wattaren? Resumé har pratat med Jonas Järrenfors, marknadschef för NetOnNet.


Ämnen i artikeln:

Netonnet100-wattaren

Vad betydde det för er som reklaminköpare att vinna med en kampanj?

– Det är ett kvitto på att det vi hade gjort var bra. Egentligen har det inte en jättestor påverkan på hur vi agerar efteråt. Vi har fortsatt följa vår strategi och plan.

Kände ni att ni var rätt ute när ni vann?

– Ja, vi kände att vi hade hittat rätt med det konceptet vi hade och att det gett effekt.

Är det viktigt att ha en kampanj som är med och tävlar?

– Som reklaminköpare är det kul om man får pris i tävlingen, men det finns aldrig ett mål om att vi ska vinna eller ens vara med och tävla.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

Netonnet100-wattaren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.