Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tre kidnappar Teliafamiljen

Publicerad: 14 April 2009, 14:57

Mobiloperatören Tre drar idag igång en kampanj för att folk att klippa den fasta linan. I en av annonserna har de lånat in Teliafamiljen. Kampanjen är signerad Scholz & Friends.


I en annons i dagens DN (tisdag 14 april reds anm) möts läsaren av en bild på en familj, en pappa med sina två tonårsbarn, utanför ett hus med skylten ”till salu”. Texten intill lyder ”Teliafamiljen har fått höjda månadsavgifter. Då kan man inte bara stå och se på.” Därefter presenterar mobiloperatören Tre ett sparpaket där man kan få hemnumret till mobilen.

Ni lånar Telia-familen, varför?
– Vi tyckte att det var lite roligt, och att det var lite synd om dem. Vi visar på ett lite humoristiskt sett att nu har de ett alternativ, säger Gina Azaric, marknadschef för Tre privat.

Kampanjen startar idag och kommer att gå till slutet av maj. Den kommer att synas i print, webb och utomhus. Detta backas upp av butiksmaterial.

Vad är det ni gör?
– Det är en kampanj som handlar om att man kan få hemnumret direkt till mobilen. Man behöver ingen fast telefon längre. Att ha en fast telefon är mer en vana än ett behov idag och många ringer till och med från mobilen trots att de har fast telefon hemma. Så idag lanserar vi ett paket som gör att man kan få hemnumret till mobilen och spara en massa pengar genom fast pris.

Tre paket presenteras i kampanjen: lilla sparpaketet, stora sparpaketet samt globala sparpaketet.
– Det är ett startkit, ungefär som Ikeas starbox. Man ringer till fast pris, vilket innebär att man sparar pengar, säger Gina Azaric.

Det är bara Telia ni ger er på?
– Nu tog vi dem som exempel, eftersom de har den stora delen fasta kunder.

Telia tar tilltaget med ro och säger i en kommentar till Resume.se att de gör vad de gör och att det konkurrenterna gör får stå för dem.
– Ja, vi tar det hela med ro, men det är ju smickrande att våran familj är så känd att till och med våra konkurrenter vill använda sig av dem. Men vi känner oss trygga med de erbjudande vi har, säger Irene Krohn, pressekreterare på TeliaSonera Sverige.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.