Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Tre nomineringar i Creative Data

Publicerad: 21 Juni 2016, 08:14

Sverige har ännu inte vunnit några lejon i Creative Data, kategorin som var ny i fjol. I år har vi tre chanser att vinna pris.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016

Precis som förra året får Sverige tre nomineringar i Creative Data, kategorin som ska belöna kreativitets som skapats av data.

Det är Kärnhusets algoritm The Train Brain för Stockholmståg, RBK:s Ålands Index för Ålands Bank och MRM // McCanns sollcellsguide för Vattenfall som har chans att vinna lejon.

Totalt har 73 bidrag nominerats i kategorin.

Vinnarna presenteras på prisutdelningen i morgon kväll.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.