Reklam
Tre satsar på trevligt reklamkoncept: ”Våra branschkollegor kan ibland vara ganska pretentiösa”
Publicerad: 25 januari 2021, 12:10
Jim Carlberg är marknadschef på Tre.
Foto: Press
Tres nya reklamkoncept ska bygga bilden av teleoperatören som en flexibel kompis. Till sin hjälp har de den amerikanska skådespelerskan Jaime Pressly – och en ordlek. ”Vi har verkligen ansträngt oss för att reklamen inte ska uppfattas som en av alla andra”, säger marknadschefen Jim Carlberg.
Efter ett större omtag av Tres kommunikation, intern som extern, har mobiloperatören Tre nu offentliggjort det nya konceptet ”Trevligt”. Det är både en lek med ord, och ska representera Tre
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.