Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tre svenska lejon i Design

Publicerad: 24 juni 2009, 13:54

The Brand Union fick ett silver i Design för jurymedlemmen Hans Brindfors hjärtebarn Karlssons Gold. Garbergs och Neumeister fick varsitt brons.


Ämnen i artikeln:

NeumeisterThe Brand UnionCannes LionsGarbergs

Hans Brindfors skissar på flaskan till Carlssons Gold. Foto: Hanna Teleman

– Det är verkligen jättetrevligt. Väldigt kul då det är ett litet projekt som jag har jobbat med själv. Det ligger mig varmt om hjärtat, säger Hans Brindfors.

Han gjorde i år debut i en jury i Cannes Lions. Något som han gärna gör om.

– Det var jättespännande. Det var en intressant mix i juryn från alla delar av världen, men som ändå hade en samsyn kring vad bra design är.

Var det tal om att några av de svenska pristagarna skulle få en högre valör?
– Nej, tyvärr inte.

Vinnare av Grand Prix blev McCann Worldgroup från Hong Kong med bidrasget "Paper battlefield" för Nike Hong Kong.
– Det var ett vackert och imponerande arbete där spelarna fick leva varumärket och därmed representerade arbetet passionen och inlevelsen hos spelarna, säger Sylvia Vitale Rotta, jurypresident i Design.

I Design hade det i år skickats in 1139 bidrag, en ökning med 1,2 procent jämfört med förra året. Sverige hade skickat in 34 bidrag varav fem blev nominerade.

Resultatet för Sverige blev:

Silver:
Karlssons Gold, Karlssons Gold Vodka, The Brand Union

Brons:
Pucko, Arla, Neumeister
Paper Mysteries, Södra Cell, Garbergs

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.