Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tre svenska nomineringar i D&AD

Publicerad: 22 april 2008, 14:49

Nomineringarna för den engelska reklamtävlingen D&AD har precis släppts. Tre byråer är nominerade och ytterligare 17 bidrag kommer  att hamna i årets bok.


Acne Paper nummer 4 kommer att synas rikligt i D&AD:s bok.

De svenska byråerna har tagit hem tre nomineringar. Forsman & Bodenfors är nominerade för IKEA:s webbsajt, Goss för en online kampanj för Langley Travel och Family Business har fått en nominering i förpackningsdesign för Absolut.

Dessutom kommer 17 svenska bidrag att hamna i den årliga boken som D&AD publicerar. Flest bidrag i boken har Acne Creative. Byrån har fått fyra omnämnanden för tidningen Acne Paper, för tidningsdesign, bästa förstasida, typografi och foto. Dessutom kommer ett bidrag för som Acne producerat för Gnuf att synas i boken.

Forsman & Bodenfors har förutom nomineringen två kampanjer som kommer att synas i boken. Happy F&B och Daddy har alla fått med tre bidrag. Lowe Brindfors är kommer att synas dubbelt för Stella Artois sajt, som belönades rikligt i NY Festivals i fredags.

Propeller och Ogilvy har fått med varsitt bidrag i boken.

Fotnot: I en tidigare version av artikeln hade vi blandat ihop nomineringarna och de bidrag som hamnar i boken.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.