Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tre svenskar i One Show-jury

Publicerad: 15 april 2013, 11:54

Fredrik Carlström.

Tre svenska toppkreatörer har tagit plats i den 25 personer starka juryn till kategorin Entertainment i The One Show.


Ämnen i artikeln:

One Show

– Det här är ett ämne som ligger varmt om hjärtat, säger Fredrik Carlström. Sedan slutet på 90-talet har jag pratat om behovet för varumärken att finna nya sätt att nå en publik, så jag är jätteglad att sitta med i just den här juryn.

Tillsammans med Bo Hellberg på Megalo i Paris och Calle Sjönell på Ogilvy & Mather i New York, så tar Fredrik Carlström plats juryn till en av de mest prestigefyllda reklamtävingarna i värden.

Fredrik Carlström lämnade för ett och ett halvt år sedan vd-stolen på Great Works New York-kontor för att starta den egna konsultfirman C & Co.

The One Show Entertainment belönar arbeten som kopplar ihop varumärken och underhållning.

– Att göra reklam är att hitta funktioner, fördelar och USP:ar som diffrentierar en produkt och sen berätta det på ett sätt som är intressant för folk, säger han. Med underhållning är det tvärtom  – måste börja med människors intressen och passioner.

– Underhållning är berättelser om människor. Reklam är berättelser om produkter. Bra branded content kopplar ihop dessa två berättelser på ett naturligt och organiskt sätt.

Fler svenskar som finns med i The One Shows juryarbete är Niklas Lindstrom på Forsman & Bodenfors och Oscar Tillman på B-Reel som båda är med i Interactivejuryn.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

One Show

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News