Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Tredje gången gillt för reklambranschens e-sportturnering

Publicerad: 4 December 2018, 14:27

Vem i reklambranschen har skarpast sikte? På torsdag är det för tredje året i rad dags för Guldgibbet på Inferno online, tävlingen där Sveriges reklambyråer gör upp i CS:GO.


Ämnen i artikeln:

ReklamGarbergs

För tre år sedan arrangerade Garbergs för första gången Guldgibbet för att utse vem i kommunikationsbranschen som egentligen pangar hårdast. Och på torsdag är det dags för den tredje upplagan av turneringen.

Guldgibbet initierades dels som ett socialt forum för branschen men också som en mötesplats där deltagarna får möjlighet att diskutera hur e-sporten och reklamvärlden på ett bättre sätt kan mötas.

I år livestreamas tävlingen på Twitch där studion kommer att ledas av e-sportprofilen Melika Zakariae.

Årets turnering blir den största hittills med 16 deltagande byråer. Under dagen kommer man även hålla paneldiskussioner med bland annat Emil "Heaton" Christensen, e-sportentrepenören Peter Liljestrand och Felix Formark, vd för klocktillverkaren SjööSandström som berättar om varumärkets samarbete med Svenska Elitserien i CS:GO.

– Vi ser fram emot att än en gång välkomna byråerna till oss och denna gång tar vi tillfället i aktatt berätta mer om oss och e-sportbranschens utveckling, säger Denise von Garrelts, från Inferno Online och Esportal.

Läs mer om Guldgibbet här!

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

ReklamGarbergs

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.