Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tredje Guldägget ett Faktum

Publicerad: 25 april 2013, 14:29

Faktum Hotels.

Forsman & Bodenfors briljerar med sitt hantverk. I år vinner de Guldägg i kategorin med kampanjen "Faktum Hotels" för tidningen Faktum. Acne belönas också med ett Silverägg.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013Guldägget

Kampanjen Faktum Hotels uppmanade människor att boka in sig på "hotellnätter" på ett antal platser där hemlösa kan tänkas sova. Genom att köpa en hotellnatt bidrog man med pengar till tidningen Faktum och deras verksamhet för att stödja de socialt utsatta.   Nu vinner byrån ett Guldägg i hantverkskategorin för den höga kvaliteten som bilderna höll.

Silverägget går till Acne för sitt bidrag "ALB" som gjordes tillsammans med franska CLM BBDO Paris.

Juryns motivering: "Årets vinnare i kategori hantverk har levererat en produktion med värme och hjärta. Med ett gränsöverskridande uttryck får vi inblick i stilfulla miljöer men en träffande bismak. Det lyckade resultatet är ett faktum. Grattis Faktum och Forsman & Bodenfors!"  

Arbetsgrupp: Art Director: Staffan Lamm, Staffan Forsman Copywriter: Martin Ringqvist Formgivare: Christoffer Persson, Staffan Håkansson Fotograf: Håkan Ludwigson Produktionsledare: Åsa Pedersen, Linda Tiderman Uppdragsgivare: Åse Henell, Sara Erkhagen Webbproducent: Stefan Thomson Produktionsbolag: Thomson interactive media

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.