Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 30 augusti 2010, 15:00
Göteborgsbyrån Trigger byter namn till Momentum Sverige. Namnbytet firas med en fest för kunder och anställda i dag, torsdag.
Ämnen i artikeln:
Trigger Momentumtruefalse
Toomas Tartu
Anrika actionbyråvarumärket Trigger går i graven i dag. Namnbytet är en naturlig följd av de organisationsförändringar som har varit i McCann-nätverket. Sedan Momentum i Stockholm slogs ihop med reklambyrån Storåkers under förra året är Göteborgsbyrån den enda Momentumbyrån i Sverige. Därför tar den också det namnet.
– Vi är ju Momentums byrå i Sverige nu, säger Toomas Tartu, vd.
Namngivningsfesten är i kväll för anställda och kunder. Dessutom kommer nätverkets globala ledning: Kevin McNulty, operativ chef för Momentum globalt, och Stephanie Rudnick, global presschef.
– Vi ser också över vår grafiska profil och vår nya webbplats lanseras på torsdagen, säger Toomas Tartu.
En effekt som han hoppas på är också att namnbytet ska ”förtydliga vårt erbjudande”, säger han.
Är det också ett sätt att tvätta bort de sista resterna av Triggerskandalen från hösten 2008?
– Resterna och resterna … Vi står på starka ben nu, har tagit de kostnaderna som var och vill titta framåt nu. Det som hände det hände, men vi har rensat bort det och har en positiv anda på byrån nu. Vi tittar framåt genom Momentums perspektiv, säger Toomas Tartu.
Ulrika Fjällborg
Ämnen i artikeln:
Trigger Momentum