Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Trigger gör webbspel om tennis

Publicerad: 11 mars 2009, 14:06

Tropicana har sponsrat tennis i ett par år. Inför årets tävlingar Roland Garros och Catella Swedish Open testar juicetillverkaren en ny form av marknadsföring.


Trigger gör webbspel om tennis

Sedan ett par år tillbaka är Tropicana sponsor till den franska tennisturneringen Roland Garros, ofta benämnd Franska Öppna, och till Catella Swedish Open. Inför årets turneringar ville Tropicana att engagemanget skulle synas i deras egen marknadsföring på ett tydligare sett.

Resultatet blev en webbkampanj i form av ett tennisspel. Bakom kampanjen står Trigger. Spelet har utvecklats av Muskedunder Interactive.

Tennisspelet är enligt juiceföretaget framtaget med glimten i ögat. Kampanjen kommer att pågå fram till slutet av maj och under perioden kan de som spelar vinna biljetter till turneringarna.

Sofia Andersson, marknadsansvarig på Tropicana för Sverige och Norge, säger i en kommentar att tennis och deras juice knyter an till varandra på ett naturligt sätt.
– Att Tropicana valt att fokusera på tennis är ingen slump. Som premiumjuice attraherar vi en köpstark målgrupp och det här matchar deras intressesfär.

Förutom traditionell annonsering satsar Tropicana på att nå ut till målgruppen med hjälp av annonsering på de egna paketen.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.