Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Trigger vann pitch för Carlsberg

Publicerad: 15 Juli 2009, 14:04

Carlsberg har precis upphandlat byrå för action marketing. I förra veckan blev det klart att Family Business knep uppdraget för bar, restaurang och nattklubb. Nu har Trigger vunnit action marketinguppdraget för butik.


Ämnen i artikeln:

TriggerCarlsberg

Kristina Lundström

Uppdraget att ta hand om Carlsbergs action marketing för dagligvaruhandeln gick till Trigger i Göteborg.

– Det har varit oerhört svårt att välja. Vi har fått väldigt mycket bra anbud. Men Trigger har en lång och gedigen erfarenhet av action marketing, även inom dagligvaruhandeln, vilket gjorde att vi valde dem, säger Anna Birath, inköpsansvarig för marknadsföringstjänster på Carlsberg.

Totalt skickade Carlsberg ut intresseförfrågningar till sju byråer som bjöds in för att ge en personlig presentation. Nu har valet fallit på Trigger.

– Vi har varit deras partner i närmare tio år men nu har vi fått uppdraget att göra all deras marknadsföring för dagligvaruhandeln. Men exakt vad vi ska göra har vi inte satt oss ner med Carlsberg och definierat ännu, säger Triggers vd Kristina Lundström.

Enligt Lundström har Trigger ändrat sitt sätt att jobba mot Carlsberg en del det senaste året, vilket hon tror kan vara en anledning till att de nu fick uppdraget.
– Vi har det senaste året tagit in flera nya kompetenser med erfarenhet från dagligvaruhandel, det kan nog ha påverkat.

Carlsberg blir en av byråns fyra största kunder.
– Det är en skön bekräftelse på det jobb vi gör trots att vi varit deras byrå så länge. Det är viktigt.

Under våren har flera personer tvingats lämna Trigger. Hur går det nu för byrån?
– Vi lämnar ett väldigt jobbigt år bakom oss men har nya kunder, nya arbetsgrupper och några nya medarbetare som förstärker vår inriktning.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

TriggerCarlsberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.