Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 November 2017, 10:17
I dag måndag drar Triss igång sin julkampanj.I vanlig ordning använder sig reklambyrån King av varumärkets välkända pay-off "Plötsligt händer det". Men nytt för i år är Triss helt nya filmkoncept, något som varit oförändrat sedan 2012.
I det Kings nya filmkoncept för varumärket får vi följa Triss-vinnare före och efter deras vinst. Detta illustreras genom att det skrapas i själva scenerna och lyxigare inslag i deras nya, rikare, julfirande avtäcks i skrapet.
– Vi letar ständigt efter sätt att förnya och revitalisera konceptet "Plötsligt händer det". Vi har nyligen gjort det både digitalt och i radio och vi kände att det var dags att även göra ett omtag i film, säger Adam Gäfvert , art director på King i en kommentar.
Att det är just på jul som man lanserar filmkonceptet var lång ifrån självklart.
– Julen är en viktig period för Triss så det först kändes det lite nervöst att lansera ett nytt filmkoncept just nu, men vi gillar det själva och det gör förhoppningsvis våra kunder också säger Charlotte Burlin, Marknadsansvarig Nummerspel & Lotter på Svenska Spel.
Julkampanjen går förutom i tv även utomhus, i radio och genom digital annonsering.
Arbetsgrupp King
AD: Adam Gäfvert
AD: Daniel Hallberg
Copy: Martin Sööder
Produktionsledare: Åsa Slättegård
Projektledare: Pernilla Berg
Uppdragsgivare, Svenska Spel:
Mikael Holmgren, Kommunikationsansvarig Triss
Charlotte Burlin, Marknadsansvarig Nummerspel & Lotter
Byråproducent: Markus Ahlm, Colony
Regissör: Joakim Eliasson Film de Liberte
Producent: Anders Eklund Film de Liberte
Filmen är regisserad och producerad av Film de Liberté.