Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Triumf för Toyotas vatten

Publicerad: 7 December 2010, 08:42

Toyotas vattenglaskampanj, gjord av Saatchi & Saatchi och Dallas Stockholm i somras vann i går pris som bästa integrerade reklamlösning i den internationella miljökommunikationstävlingen Green.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiToyota

Tobias Eklund, marknadschef för Toyota, Tom Hedqvist, projektledare på Saatchi & Saatchi och Joakim Kempff, cd på Dallas Stockholm var alla i London för att ta emot priset på galan igår kväll.

– Naturligtvis alltid kul att vinna priser för en bra kampanj. Nu känns det mycket roligt att se kampanjen uppskattas av en jury som enbart har fokus på det område där vi ville påverka, det vill säga miljö och CSR, säger Tom Hedqvist.

Resumé har skrivit om kampanjen tidigare och då beskrev Tobias Eklund kampanjen som ”en ren CSR-aktivitet”.

Vattenglaskampanjen nominerades även i kategorierna Bästa app-användning och Bästa reklamkampanj print och utomhus. Men den vann i intergreratklassen mot följande kampanjer:

"Hopenhagen" för International Advertising Association ( USA)
"Love Your Vagina" för Mooncup Ltd (UK)
"Green Party General Election campaign" för Green Party (UK)
"My Green Idea" för Yealands Estate Wines Ltd (New Zealand)

Se Resumés tidigare artikel om kampanjen

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiToyota

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.