Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag25.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Trodde inte att det skulle hända, vi blir jätteglada”

Publicerad: 27 Juni 2014, 07:09

Halebop och Honestys snabbfotade koppling till den egna filmen.

Som en hyllning till Kiruna IF:s hbtq-arbete har Halebop och dess byrå Honesty snabbt hakat på nyheten om de regnbågsfärgade tröjorna. Matchställen har klippts in i Halebops lovordade "hockeyfilm” från i fjol. – Vi är så glada över det Kiruna IF har gjort. När vi gjorde vår film för två år sedan fanns det inte ens på kartan att något sådant här skulle kunna hända inom hockeyn, säger Halebops-marknadschef Karin Rosell till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Karin RosellHalebopHonestyWalter Naeslund

Mobiloperatören Halebop och dess reklambyrå Honesty har rosats för sina reklamfilmer som bryter mot normer och konventioner. Bakom framgången står marknadschefen Karin Rosell. För hennes del tog allt fart när hon började strunta i vad andra tycker.

Det mest uppmärksammade exemplet i konceptet är "hockeyfilmen". Scenen är ett omklädningsrum där de stereotypa hockeygrabbarna samlas efter träningen. En av spelarna får ett kärleks-sms och snabbt undrar lagkamraterna vem det är som har skickat. När han svarar "min pojkvän, vi firar ettårsdagen" förväntar sig nog de flesta tittarna att de hånfulla angreppen ska börja hagla. Istället möts han heja-rop.

Efter gårdagens nyhet om Kiruna IF har Halebop agerat snabbt och klippt in klubbens nya regnbågsfäragde tröjor i sin reklamfilm och i banners.

– Jag såg det här på Nyhetsmorgon i går och blev så glad, så jag ringde Kiruna IF direkt och berättade vem jag var och om vårt koncept. Jag sa att vi skulle vilja göra den här snabba kampanjen och de var med på det direkt, de blev jätteglada. Det är ett fantastiskt initiativ av dem som visar att det börjar hända saker på det här området, säger Karin Rosell till Resumé.

Halebops byrå Honesty fick jobba i högt tempo i går.

– Det är en del av vår strategi att vara snabbfotade och reagera i realtid på nyheter. Både byrå och kund måste vara snabba i dagen samhälle. Det är därför vi har en egen studio också. Att ha produktionen inhouse är en förutsättning för att man ska kunna leverera omgående. Dag två kan det vara för sent. En av de främsta konkurrensfördelarna man kan ha som reklambyrå i dagens läge är att vara kunna agera direkt när det händer, säger Honestys vd Walter Naeslund.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.