Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tronskifte i reklambranschen

Publicerad: 17 september 2013, 07:22

Wieden+Kennedy har vunnit reklambranschens Emmy-tävling – Annual Creative Arts Emmys – fyra år på raken. Greys Canon-reklam ”Inspired” går dock segrande ur årets strid.


Ämnen i artikeln:

GreyWieden+KennedyEmmy

Grey New York och MJZ-regissören Nicolai Fuglsig ”Inspired”-spot för Canon vinner ”2013 Emmy Award for Outstanding Commercial”.

Adweek konstaterar att en fyraårig svit, där Wieden+Kennedy stått överst på tronen, därmed är bruten.

Wieden+Kennedy hade dock ett bidrag i år med Nike-kampanjen ”Jogger”.

Ytterligare nominerade bidrag var BBH:s Google Chrome-kampanj ”Jess Time” samt Grey Poupon´s ”The Chase”.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

GreyWieden+KennedyEmmy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.